Facebook wil “als de tijd rijp is” advertenties plaatsen op de foto- en video-app Instagram. 

Dat stelde Facebook-topman Mark Zuckerberg in een toelichting op de kwartaalcijfers van het sociale netwerk.

Volgens Zuckerberg is de mede-oprichter van Instagram, Kevin Systrom, altijd van plan geweest om geld te verdienen met de app, “waarschijnlijk door middel van advertenties”.

De Facebook-ceo verwacht dat Instagram in de toekomst erg winstgevend kan zijn. Maar zover is het nog niet, meent Zuckerberg. “Voorlopig ligt de focus op het vergroten van het bereik van Instragram.”

130 miljoen actieve Instagrammers

Facebook kocht Instagram vorig jaar voor 1 miljard dollar. Inmiddels heeft de app 130 miljoen actieve gebruikers, 30 miljoen meer dan eind februari.

Onlangs voegde Facebook de mogelijkheid toe om video's te plaatsen. In de eerste 24 uur plaatsten gebruikers vijf miljoen video's op Instagram. Met de videofunctie wil Facebook de strijd aangaan met Google's YouTube en Vine van Twitter.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl