- Mediabureau Billion Dollar Boy, dat zich wereldwijd op influencer marketing richt, heeft een nieuwe divisie voor toepassingen van artificial intelligence opgericht.
- Hoofd marketing en innovatie Becky Owen legt uit waarom het mediabureau investeert in AI en wat een slimme aanpak kan zijn voor merken.
- Voorlopige resultaten laten zien dat content die gemaakt is met behulp van toepassingen voor generatieve AI, twee keer zo goed scoort op het gebied van betrokkenheid van gebruikers.
- Lees ook: Een Apple Watch voor $35? Hoe misleidende video’s van influencers op TikTok het platform in de knel kunnen brengen
Toepassingen van generatieve artificial intelligence, waarbij software op basis van vragen output levert in de vorm van tekst of plaatjes, heeft grote gevolgen voor de marketingwereld. Dat geldt ook voor influener marketing via sociale media, zo stelt hoofd marketing en innovatie Becky Owen van mediabureau Billion Dollar Boy.
Billion Dollar Boy werd in 2014 opgericht in het Verenigd Koninkrijk en is gespecialiseerd in influencer marketing. Het mediabureau heeft samengewerkt met merken als L’Oréal, Amazon, Heineken en Pepsi. Afgelopen jaar boekte Billion Dollar Boy naar eigen zeggen een omzet van 50 miljoen pond, omgerekend ongeveer 57 miljoen euro.
Owen staat aan het roer van de nieuwe divisie voor technologische innovatie van Billion Dollar Boy, waar ook artificial intelligence onder valt. Doel is het potentieel van nieuwe technologieën voor influencer marketing te bepalen en daarop in te spelen.