- Threads is het nieuwste socialmediaplatform dat de aandacht trekt.
- De app is intussen al meer dan 150 miljoen keer gedownload. Merken en marketeers houden het platform daarom goed in de gaten.
- Insider sprak met experts op het gebied van influencermarketing over gesponsorde content op Threads. Dit hadden ze te zeggen.
- Lees ook: Zo haal je het meeste uit Threads, de nieuwe Twitter-concurrent: 5 tips voor influencers
Er zijn dan misschien nog geen officiële hashtags te gebruiken op Threads, maar dat weerhoudt marketeers niet om te adverteren op het platform. De hashtag ‘#ads’ verschijnt steeds vaker op het platform.
Threads was nog maar net gelanceerd op 5 juli, of de eerste samenwerking tussen merken en influencers verschenen al. Het Amerikaanse streamingplatform Hulu sloot een deal met Influential, een marketingbureau dat zich richt op influencers. Hulu kon zo het bereik van Adam Rose, een influencer op TikTok, gebruiken om het eigen merk te promoten. Rose kreeg vroegtijdig toegang tot Threads en heeft vier miljoen volgers op TikTok.
Ondertussen ging de startup Hashtag Pay Me in zee met micro-influencer Kristen Bousquet, die haar 25.000 volgers op Instagram leert om betere influencers te zijn. Bousquet kreeg 200 dollar aangeboden om Hashtag Pay Me op Threads te promoten, een dag nadat het nieuwe sociale netwerk gelanceerd was.