De Consumentenbond opende vorige week dinsdag een meldpunt voor klachten over
de dienstverlening van Ziggo. Maandag werd het meldpunt gesloten en stokte
de teller bij 14.664 meldingen, een record.
De Consumentenbond gaat de meldingen analyseren en heeft dinsdagmiddag
een gesprek met de directie van Ziggo over de bevindingen.
"Bijna 15.000 meldingen in zes dagen tijd is echt uniek", aldus een
woordvoerder van de belangenorganisatie. "Ik kan me geen meldpunt herinneren
dat in zo’n korte tijd zo veel reacties heeft opgeleverd."
Volgens de zegsman kwam een aantal mensen zelfs naar de balie op het
hoofdkantoor van de Consumentenbond in Den Haag om een klacht te deponeren.
Hun internet werkte niet en het was dus niet mogelijk om online een
klachtenformulier in te vullen.
Ziggo biedt landelijk media- en communicatiediensten aan. Het bedrijf heeft
circa 3,3 miljoen kabelabonnees, 1,4 miljoen klanten met breedbandinternet,
800.000 afnemers van digitale televisie en ruim 700.000 telecomklanten.
Die zijn deze dagen dus lang niet allemaal tevreden over de prestaties
van Ziggo. De meeste klachten die bij de Consumentenbond binnenkwamen gingen
over falende of haperende internetverbindingen. "Daarnaast geeft een groot
deel van de melders aan zeer ontevreden te zijn over de
informatievoorziening rond alle veranderingen."
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl