Kabelaar Ziggo stort zich op de markt voor mobiele telefonie.
Dat maakte het kabel-, internet- en telefoniebedrijf donderdag bekend.
In tweede helft van dit jaar wil Ziggo als virtuele provider (met ingekochte capaciteit) actief worden op de markt voor mobiele telefonie. Deze dienst komt beschikbaar voor bestaande klanten.
Ziggo spreekt van een “aantrekkelijke” prijs, gebaseerd op een bundel van belminuten en datagebruik. Details over de abonnementsprijs maakte het bedrijf niet bekend.
Winstalarm Ziggo
Ziggo heeft zijn omzet- en winstverwachting voor dit jaar naar beneden bijgesteld, zo bleek bij de presentatie van resultaten over het tweede kwartaal. Het kost Ziggo meer moeite dan verwacht om klanten vast te houden en dat drukt de financiële resultaten.
Ziggo ging tot dusver uit van een toename van het bedrijfsresultaat met 2,5 tot 3,5 procent in 2013. Die stijging blijft naar verwachting uit in verband met de hogere investeringen die het bedrijf moet doen om klanten aan zich te binden. Ook de prognose voor de omzetgroei is naar beneden bijgesteld.
De omzet van Ziggo in het tweede kwartaal steeg met 1,4 procent tot 391,9 miljoen euro. De nettowinst nam toe tot 88,9 miljoen euro, tegen 64,4 miljoen euro in het tweede kwartaal van 2012.
Bron: ANP/Z24
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl