Het Duitse webwinkelbedrijf Zalando denkt het jaar af te sluiten met een kleine winst. Dat meldde het concern woensdag bij de presentatie van de derdekwartaalcijfers.
Zalando, dat onlangs zijn debuut op de beurs in Frankfurt maakte, voorziet aan het einde van het jaar een “geringe winstgevendheid”.
Over de afgelopen drie maanden boekte het concern een verlies van 518.000 euro, tegen een min van 52,4 miljoen euro een jaar eerder, voornamelijk als gevolg van investeringen. De omzet van de webwinkel steeg naar ruim 500 miljoen euro, een stijging van 24 procent in vergelijking met het derde kwartaal van 2013.
De omzetgroei van Zalando blijft die van de branche in zijn geheel overtreffen, ondanks de moeizame start van de najaarsverkopen als gevolg van het milde weer tot nu toe, zo meldde bestuurder Rubin Ritter van Zalando.
Meer klanten voor Zalando
Het aantal klanten van Zalando steeg naar 14,1 miljoen, terwijl het aantal bezoekers van de site het afgelopen kwartaal uitkwam op 321,7 miljoen. In dezelfde periode een jaar eerder bezochten 291 miljoen consumenten de site. Tot en met september bezochten ruim 976 miljoen consumenten dit jaar de webwinkel.
Zalando kondigde onlangs overigens nog aan in de zomer van 2015 kleding van het Amerikaanse GAP te gaan verkopen in Europa.
Beleggers reageerden woensdag zeer positief op het kwartaalbericht van Zalando. Het aandeel van de Duitse webwinkel klom ruim 8 procent en steeg daarmee boven de uitgiftekoers uit waarvoor het eerder dit jaar naar de beurs ging.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl