Zalando wil Nederlandse klanten binnenkort ook met make-up naar zijn onlinewinkel lokken. De Duitse webwinkelreus, die hier nu nog vooral kleding verkoopt, breidt zijn assortiment schoonheidsproducten uit naar Nederland.
Vanaf eind deze maand zijn er bij de modereus ruim 8.500 beauty- en verzorgingsproducten van meer dan 200 merken te bestellen.
Volgens Zalando gaat het shoppen voor nieuwe kleding vaak hand in hand met aankoop van make-up. De uitbreiding biedt de webwinkel daarom allerhande mogelijkheden extra producten aan te prijzen, met voller gevulde digitale winkelmandjes tot gevolg.
Dat de onlineverkoop van cosmetica groeit, blijkt ook uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In 2016 ging 8 procent van alle cosmeticaverkopen via internet, terwijl dat vier jaar eerder nog maar 2 procent was. Ook voor de komende jaren rekent Zalando op “uitstekende groei”.
Nederland is het negende land waar Zalando met make-up de boer op gaat. Onder andere thuismarkt Duitsland, België, Frankrijk en Italië gingen Nederland voor.
Lees meer over retail:
- Kaalslag in de winkelstraat: de opvallendste faillissementen van de afgelopen 6 jaar, van V&D tot CoolCat
- HEMA wil de VS en Canada veroveren – en mikt daarbij op deze 3 strategieën
- Deze 16 merken kunnnen volgens 3 experts zomaar verdwijnen – denk aan Blokker en KPN, maar ook aan Shell en Tesla
- Kan Blokker rivaal Action pijn doen met Big Bazar? ‘No way dat Big Bazar ooit de inkoopkracht van Action evenaart’