Warenhuisketen V&D hoopt met Yogacursussen en andere evenementen de klant het warenhuis in te lokken.
Vanaf 29 april gaat de keten in vijftien filialen wekelijks evenementen organiseren, gekoppeld aan titels van uitgever Sanoma zoals Libelle, VIVA en Tina. Dat maakte V&D donderdag bekend.
Het is de bedoeling dat er in de vestigingen die meedoen straks elke week van woensdag tot en met zondag iets te beleven valt.
Denk bijvoorbeeld aan een Margriet Fit Challenge waarbij lezers van het blad worden opgeroepen om in de V&D deel te nemen aan een Yoga-workshop. Zo’n evenement zou de verkoop van sportkleding een boost moeten geven.
Het initiatief is onderdeel van het nieuwe beleid dat wordt ingezet door de nieuwe topman John van der Ent, de voormalige topman van de in surseance verkerende keten Miss Etam. Volgens een woordvoerder van V&D kost het idee het warenhuis in elk geval geen geld, dat geld wordt door adverteerders en sponsoren opgebracht.
Het warenhuis maakt al jaren verlies en ligt overhoop met een deel van de verhuurders van de winkelpanden die niet bereid zijn de huur te verlagen.
Sanoma kan boost ook wel gebruiken
De samenwerking is ook goed nieuws voor Sanoma, dat extra promotie van zijn tijdschriften goed kan gebruiken. Het mediaconcern, dat tevens eigenaar is van de tv-zenders van SBS, ziet zijn papieren verkopen al een tijdje teruglopen. Daarom startte Sanoma eind 2013 met een omvangrijke reorganisatie. In Nederland moesten zo'n 500 van de 1600 banen verdwijnen. Het bedrijf zette een streep door 28 Nederlandse tijdschriften, waaronder Playboy, FietsActief en Knippie.
Lees ook
Dit is het grootste probleem van V&D: geen unieke positie
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl