Wessanen heeft ook afgelopen kwartaal geprofiteerd van de groeiende populariteit van biologische voedingsmiddelen. Het moederbedrijf van merken als Zonnatura, Bjorg en Clipper voerde de verkopen verder op en haalde een hoger bedrijfsresultaat dan een jaar eerder.
Wessanen meldde dinsdag een omzet van 143 miljoen euro over het eerste kwartaal. Dat was 8,5 procent meer dan in de eerste drie maanden van 2015. Het bedrijfsresultaat verbeterde met 15 procent naar 14,1 miljoen euro. De nettowinst slonk met 28 procent naar 9,1 miljoen euro. Dit kwam doordat vorig jaar een eenmalige winst werd geboekt op de verkoop van een bedrijfsonderdeel.
De belangrijkste merken van Wessanen boekten een dubbelcijferige groei. Het in biologische voedingsmiddelen gespecialiseerde bedrijf is naast Nederland ook actief in onder meer Frankrijk, Duitsland en Groot-Brittannië.
Wessanen verwacht dat de vraag naar ,, gezondere en meer duurzame voedingsmiddelen” dit jaar aanhoudt en acht zich goed in staat van die ontwikkeling te blijven profiteren. Het bedrijf hield dan ook vast aan de verwachting dat de omzet in 2016 met 5 à 7 procent zal stijgen. Het bedrijfsresultaat valt daarbij naar verwachting hoger uit dan in 2015 en zal bovendien groter zijn in verhouding tot de omzet dan vorig jaar.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl