Startup ZipRecruiter heeft in een eerste investeringsronde opvallend veel durfkapitaal opgehaald: 63 miljoen dollar.

Het bedrijf, dat in 2010 van start ging, post namens bedrijven vacatures post op talloze vacaturesites op internet. Een woordvoerster bevestigt aan Venture Beat dat dit de eerste keer was dat ZipRecruiter voor investeringen de boer op ging.

Maar verschillende andere start-ups die zich met werving bezig houden wisten onlangs ook geld binnen te harken, zoals Gild, Jibe, The Resumator, Work4 en Workable.

Concurrenten inlijven

Waarschijnlijk zal ZipRecruiter een deel van het geld aanwenden om een paar van die concurrenten in te lijven. Verder wil het bedrijf de investeringronde aan productontwikkeling besteden, maakte het woensdag bekend.

ZipRecruiter stelt personeelsdiensten in staat om automatisch op tientallen websites tegelijk een vacature te plaatsen, die er ook nog eens goed uitzien op een mobieltje. Ook op sociale netwerken worden de vacante posities verspreid.

Kandidaten schiften

Daarnaast heeft ZipRecruiter een kaartenbak met werkzoekenden. Als die solliciteren, kunnen personeelsdiensten ze schiften met onlinevragenformulieren en gegevens invoeren in andere software voor nadere analyse.

Tot nu toe hebben meer dan 250.000 bedrijven van ZipRecruiter gebruik gemaakt, zegt het bedrijf zelf. Daaronder zijn Burger King, Ford, en Netflix. Bedrijven betalen een maandelijks abonnement, dat afhangt van hoeveel vacatures bedrijven invoeren, en hoeveel cv's worden ingekeken in de databank van ZipRecruiter.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl