Apple staat synoniem voor gelikt design en extreme aandacht voor details. De
ambachtelijkheid waar wijlen Steve Jobs prat op ging, gaat echter verder dan
iPod’s, iPads en Mac Books. Ook de eigen bedrijfscatering neemt Apple
buitengewoon serieus.

Dat blijkt onder meer uit een advertentie
die Apple in mei heeft geplaatst op zijn bedrijfswebsite voor een
‘pizzabakker’. Het personeel van Apple in Sacramento stelt prijs op pizza’s
met dunne korst, gemaakt in een houtgestookte oven. Belangrijk is ook dat de
pizzabakker het deeg met de hand kan uitrollen en geen roller gebruikt.

Apple is overigens niet het enige techbedrijf dat z’n werknemers paait met de
aantrekkelijke culinaire arbeidsvoorwaarden. Google staat er bekend om dat
werknemers in Californië gratis maaltijden krijgen.

Volgens Adam Lashinsky, die het boek Inside
Apple
schreeft, krijgen Apple-werknemers alleen op hun eerste werkdag
een gratis lunch. Daarna moeten ze betalen, maar kwaliteit krijgen ze wel.

Lees ook:

Apple-topman ziet af van 75 miljoen dollar

Beleggers 'ontvrienden' Facebook

Meer Chrome-internetters dan IE-gebruikers

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl