Internet. Goedkope Chinese alternatieven. Consolidatie op een stagnerende
markt. Technologische ontwikkelingen.

Voor ondernemers en hun merken is de strijd om continuïteit heviger dan ooit.

De Amerikaanse site 24/7
Wall Street
maakt jaarlijks een lijstje met merken die op de nominatie
staan te verdwijnen. In de reeks van dit jaar staan onder andere Saab en
Nokia.

Merk weg?
Hoe zou zo’n lijstje van Nederlandse merken eruit kunnen zien? Met andere
woorden: welke merken denk jij dat binnen een jaar verdwenen zijn?

Is het Selexyz, de boekhandelsketen die zucht onder de concurrentie van
Bol.com? Of Sven Kramer, als zijn comeback toch mislukt? Of TomTom dat
ingehaald wordt door apps en Google? Of is het de Nederlandse
Energiemaatschappij als blijkt dat de agressieve wervingscampagne
onvoldoende klanten heeft opgeleverd?

Of zie jij andere merken in nood? Stuur je suggesties naar [email protected]
of twitter naar z24nl.

Lees ook:

Saab op het randje

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl