Het lijkt een kwestie van tijd voordat BYD Tesla van de troon stoot als grootste elektrische autofabrikant. Het Chinese automerk timmert hard aan de weg in eigen land als marktleider op het gebied van EV’s, maar doet dit ook in Nederland. In eerste instantie met de populaire ATTO 3, maar nu ook met de Seal.

En als je deze auto zo op het eerste gezicht ziet, dan zou je kunnen denken dat de Tesla Model 3 zijn belangrijkste concurrent is. Maar als je even verder kijkt dan zie je dat de Seal een veel completere auto is dan de vierwieler van Tesla.

Maar goed, dat de Seal een leuk uitrustingsniveauheeft, van veel technische snufjes is voorzien en een goede vormgeving heeft, zegt natuurlijk niets over hoe de auto rijdt, presteert en in de algemene omgang is. We stapten een paar dagen achter het stuur om dat uit te vinden. En daarbij vonden we, zoals altijd, wat opmerkelijke dingen.

We reden met de BYD Seal om te zien of hij de concurrentie met Tesla aankan

LEES OOK: Waarom Chinese elektrische auto’s in China zoveel goedkoper zijn dan in Europa