De modeketen mikt erop over vijf jaar in China tweehonderd kledingwinkels te hebben. Het plan is dat dit jaar al tien tot vijftien winkels de deuren openen. WE werkt daarbij samen met zijn Chinese partner Uniquepai.
WE wil met de uitbreiding een verdubbeling van de omzet realiseren. De kledingketen ziet veel kansen in China door de snelle opkomst en groei van de middenklasse in dit land. Andere modeketens als H&M, Zara en Esprit vestigden zich om die reden al eerder in het Aziatische land.
Collecties
De collecties in de Chinese winkels zijn grotendeels gelijk aan die in Europa. Wel zijn ze aangepast aan de Chinese markt. ,,Het gaat daarbij om maatvoering en seizoensinvloeden”, aldus topman Wouter Kolk. Verder zijn de Chinese winkels gemiddeld 15 procent groter dan de vlaggenschipvestigingen van WE in Europa.
De modeketen heeft inmiddels zo’n 240 winkels in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk en Zwitserland. Bij het concern werken ongeveer drieduizend mensen.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl