,,De verkopen van Foodservice zouden moeten zijn hersteld van een zwakke start van het jaar gedreven door een late Pasen en oplopende inflatie”, aldus analist Richard Withagen van SNS Securities.
Analist John David Roeg van ING wees erop dat de marges van zowel de groothandelstak (Foodservice) als de detailhandelstak (Foodretail) in het eerste kwartaal onder druk stonden. ,,Het tweede kwartaal zou wat verlichting moeten brengen. Bij Foodretail kan wat van de margedruk worden gecompenseerd door een voortgaande toename van de verkoopdichtheid. Bij Foodservice zou de margedruk moeten worden gecompenseerd door nieuwe kostenbesparingen.”
Concrete verwachtingen
Gemiddeld rekenen zeven analisten op een omzetgroei van 6,4 procent ten opzichte van het eerste halfjaar van 2010 tot 1,186 miljard euro. De nettowinst is naar verwachting bijna 18 procent toegenomen tot 33 miljoen euro.
Analisten rekenen er niet op dat het bedrijf concrete verwachtingen zal uitspreken voor de ontwikkeling van de cijfers in de rest van het jaar. Dat deed Sligro bij eerdere cijferpublicaties ook niet. Het bedrijf maakt de halfjaarcijfers donderdag bekend.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl