- British Airways serveerde kip van fastfoodketen KFC op een vlucht van de Caraïben naar Londen, als gevolg van problemen met de catering.
- Passagiers kregen per persoon slechts één stukje kip.
- De luchtvaartmaatschappij zegt in een verklaring dat de voedselopties op de luchthaven beperkt waren en dat ze het daarom “hiermee moesten doen”.
- Lees ook: Dit zijn de beste 5 en de slechtste 5 plekken in een vliegtuig, volgens een ervaren stewardess.
Passagiers op een 12 uur-durende vlucht van British Airways vanuit het Caraïbisch gebied naar Londen kregen afgelopen weekend slechts een enkel stukje kip per persoon van fastfoodketen KFC te eten, vanwege een fout met de catering. Hierdoor waren er geen normale maaltijden in het vliegtuig beschikbaar, volgens reiswebsite One Mile At A Time.
Volgens de website waren de cateringkarren van het vliegtuig niet goed gekoeld, waardoor al het eten dat aan boord geserveerd zou worden, weggegooid moest worden.
British Airways zegt in een verklaring tegenover Insider dat de luchtvaartmaatschappij “wegens onvoorziene omstandigheden” niet in staat was om passagiers een normale maaltijdservice aan te bieden.
Op de luchthaven van vertrek waren er beperkte alternatieven, dus moest het eten ergens anders vandaan worden gehaald, aldus de luchtvaartmaatschappij. “Onze teams kwamen snel in actie en zorgden ervoor dat onze klanten iets te eten hadden,” zei een woordvoerder van British Airways in de verklaring.
Als gevolg daarvan keerde het cabinepersoneel terug met meerdere emmers KFC-kip, die vervolgens werden verdeeld onder de passagiers.
Stukje kip van KFC als vliegtuigmaaltijd
In een video gedeeld op Instagram is te zien hoe het cabinepersoneel stukken kip uit rood-witte emmers uitdeelt. Een passagier zegt, bij wijze van grap: "Please sir, can I have some more."
Passagiers in de business class en eerste klas kregen hetzelfde fastfood aangeboden. Passagier Andrew Bailey deelde een foto op Twitter van een medereiziger in een Club World-stoel met een kleine portie KFC-kip.
Het incident vond plaats op 23 juli op BA-vlucht 252 van Providenciales op de Turks- en Caicos-eilanden naar Londen Heathrow Airport, met een geplande tussenstop in Nassau op de Bahamas.
Vanwege het ongemak tijdens de reis van ongeveer 12 uur en 40 minuten, compenseerde British Airways klanten met een voucher bij de landing, aldus de luchtvaartmaatschappij.
"We bieden onze klanten excuses aan voor het feit dat de reguliere maaltijdservice niet beschikbaar was en we het bij deze gelegenheid moesten overnemen", aldus de luchtvaartmaatschappij in een verklaring.