Kabelmaatschappij UPC schrapt begin volgend jaar 75 banen, als onderdeel van een vereenvoudiging van de organisatie.
Dat maakte UPC vrijdag bekend.
,,Bepaalde plekken vervallen en er komen op een aantal afdelingen ook plekken bij. Maar we sluiten gedwongen ontslagen niet uit”, zegt een woordvoerster. Het plan is inmiddels ingediend bij de ondernemingsraad en heeft vooral gevolgen voor ondersteunende functies. Callcentermedewerkers en monteurs worden zoveel mogelijk gespaard.
UPC, dat onderdeel is van het Amerikaanse Liberty Global, is bezig aan een efficiëntieslag waarbij ook het productassortiment wordt vereenvoudigd. Het bedrijf probeert bijvoorbeeld klanten over te zetten naar sneller internet, zodat langzamere abonnementen niet meer aangeboden hoeven te worden.
De aanbieder van digitale televisie, kabeltelevisie, breedbandinternet en telefoniediensten telt in totaal ongeveer 1700 medewerkers in Nederland. In augustus werd bekend dat het klantenbestand van UPC hier terugloopt. Het aantal aansluitingen in Nederland daalde in het tweede kwartaal met 7000 stuks. Volgens moederbedrijf Liberty Global is er sprake van hevige concurrentie op de Nederlandse markt.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl