Unilever heeft zijn dieet- en afslankproductenmerk Slimfast verkocht aan de Amerikaanse investeringsmaatschappij Kainos Capital. Dat maakte Unilever donderdag bekend, zonder financiële details over de verkoop te vermelden.
Unilever behoudt wel een minderheidsbelang in Slimfast. De producten van Slimfast worden verkocht in Noord-Amerika, Groot-Brittannië en Ierland. De transactie behelst onder meer de productiefaciliteiten, het merkrecht, patenten, recepten en onderzoek.
,,Deze verkoop is de laatste stap in de herziening van de portfolio die we hadden voorzien voor Noord-Amerika”, aldus Kees Kruythoff, president van Unilever Noord-Amerika in een toelichting.
Toenemende vraag
Volgens een woordvoerder van Unilever werd in januari aangekondigd Slimfast te willen verkopen. Hij wilde geen verdere details verstrekken over de verkoop.
Het Brits-Nederlandse concern kocht Slimfast in 2000 voor 2,4 miljard dollar, maar zou moeite hebben gehad de investering terug te verdienen, ondanks een toenemende vraag naar dieet- en afslankproducten.
Unilevers Zwitserse rivaal Nestlé stootte vorig jaar zijn afslankproducten van het merk Jenny Craig in de Verenigde Staten en Australië af aan investeerder North Castle Partners.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl