Dat zei Frank Volmer, directeur Telegraaf Media Nederland zaterdag naar
aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf.

"Mooie merken"
PCM, dat onder meer NRC Handelsblad, Trouw en De Volkskrant uitgeeft, heeft
volgens Volmer "een aantal mooie merken”. "Ons bedrijf is in staat deze
titels uit te bouwen”, zo meent de directeur.

Volgens de directeur zijn er gesprekken geweest tussen TMG en PCM, maar een
formeel bod ligt er niet. "We hebben onze algemene belangstelling kenbaar
gemaakt.” Volmer verwacht dat PCM zal reageren. "De bal ligt bij PCM.”

Geen bedragen genoemd
Volmer wilde niet ingaan op vragen over mogelijke bedragen die met een
dergelijke transactie gemoeid zijn. Ook wilde de directeur geen voorkeur
uitspreken voor een van de titels die PCM uitgeeft.

Wel is er interesse voor het AD, NRC Handelsblad en De Volkskrant. "Ik wil
niets uitsluiten. Voor elke titel zijn er verschillende voordelen te
behalen.”

Persgroep
De Belgische uitgever De Persgroep, die in Nederland eigenaar is van Het
Parool, spreekt met PCM om een meerderheidsbelang in PCM te nemen.

TMG is er volgens Volmer niet in geïnteresseerd om heel PCM over te nemen. De
uitgeverij zou dan een te groot marktaandeel op de Nederlandse mediamarkt
krijgen.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl