TomTom verwacht dat de opbrengsten bij het onderdeel Telematics, dat zich bezighoudt met wagenparkbeheer voor zakelijke klanten, de komende 2 tot 3 jaar zal verdubbelen.

Dat zei topman Harold Goddijn donderdag tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering.

Goddijn gaf eerder deze week bij de presentatie van de eerstekwartaalcijfers al aan tevreden te zijn met de ontwikkelingen bij Telematics.

De aanwas van nieuwe klanten is daar versneld, wat zich vertaalde in een flinke omzetgroei in het eerste kwartaal. Ook versterkt TomTom de tak met de overname van zijn Franse branchegenoot DAMS.

Telematics is de nieuwe naam voor de voormalige divisie Business Solutions. Die haalde vorig jaar voor 85 miljoen euro aan opbrengsten binnen. Telematics zag de opbrengsten in het eerste kwartaal van dit jaar uitkomen op 25 miljoen euro, bijna 30 procent meer dan het eerste kwartaal van 2013.

TomTom bestaat verder uit de onderdelen Consumer, dat veruit het grootst is, Automotive en Licensing. Hun omzet was in de eerste verslagperiode van het jaar respectievelijk 125 miljoen euro, 29 miljoen euro en 26 miljoen euro.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl