Daarmee versterkt TNT zijn al bestaande samenwerking met de
postdistributiebedrijven van de grootste uitgevers van Duitsland. Dat maakte
TNT woensdag bekend.

Het gaat om de uitgevers Verlagsgruppe Georg von Holtzbrinck, Citipost-Verbund
en Logistic-Mail-Factory, onderdeel van Mediengruppe Pressedruck, Augsburg.
De postalliantie treedt vanaf 25 januari 2010 in werking.

Geen extra investeringen
De partners koppelen hun ruim vijftig distributiebedrijven aan elkaar via
vier hubs, een IT-infrastructuur en een transportnetwerk in samenwerking met
TNT. De partijen maken gebruik van hun bestaande infrastructuur en er zijn
dan ook geen extra investeringen nodig, aldus TNT. Het concern wil in de
loop van dit jaar aan andere partijen vragen zich aan te sluiten bij de
alliantie.

TNT maakte verder bekend dat het zijn Duitse onderdeel voor ongeadresseerde
post (TNT Direktwerbung) verkoopt aan het huidige management. Er werken
ongeveer driehonderd mensen. Financiële details werden niet bekendgemaakt.
TNT Post Duitsland wil zich concentreren op de activiteiten voor
geadresseerde briefpost.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl