Telegraaf Media Groep (TMG) is er afgelopen kwartaal met bezuinigingen in geslaagd de aanhoudende daling van de omzet te compenseren. Dat meldde het moederbedrijf van onder meer De Telegraaf, Sky Radio en Hyves vrijdag.
De omzet van TMG zakte vorig kwartaal met bijna 5 procent tot 132,4 miljoen euro. Het genormaliseerde bedrijfsresultaat (ebitda) nam dankzij besparingen met 3 procent toe tot 10 miljoen euro. TMG voert een omvangrijke reorganisatie door, die in de eerste 9 maanden van dit jaar de kosten met bijna 39 miljoen euro heeft verlaagd. Het besparingsprogramma, dat volgend jaar wordt opgevoerd, loopt volgens TMG voor op schema.
Aandeelhouders van het bedrijf mogen dankzij de verkoop van het belang in ProSiebenSat1 rekenen op een extra uitkering van 6 euro per aandeel. TMG verkocht zijn aandelen in het Duitse mediabedrijf vorige maand tegen een boekwinst van 218,3 miljoen euro.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl