Telegraaf Media Group (TMG) neemt de 40 procent van de aandelen in GroupDeal die het nog niet in handen had over.
Dat maakte het mediabedrijf dinsdag bekend zonder financiële details te vermelden. GroupDeal is een van de grootste aanbieders van onlinedagaanbiedingen in Nederland.
Een woordvoerder van TMG wilde desgevraagd de overnamesom noch de omzet van GroupDeal uit de doeken doen. ,,Die gegevens worden niet bekendgemaakt.”
Oprichter Montagne blijft aan
Bij de oprichting van GroupDeal in 2010 nam TMG een belang van 40 procent in het bedrijf, dat werd opgericht door Paul Montagne. Na een uitbreiding naar 60 procent in januari 2012 wordt de uitgever van onder meer De Telegraaf nu volledig eigenaar.
Montagne blijft in functie en zal bovendien de webshop van De Telegraaf onder zijn hoede krijgen.
Off- en onlinekanalen
Volgens TMG past de overname in de strategie om meer in te spelen op de wensen van de consument bij hun gebruik van zowel offline- als onlinekanalen. GroupDeal combineert bovendien ,,omzetgroei met een gezond rendement'', aldus de koper.
TMG verwacht door GroupDeal en de webshop van de krant het gecombineerde resultaat verder te kunnen verbeteren. De bundeling impliceert ook een groter onlinebereik voor adverteerders, meent TMG.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl