Tiqets, een Nederlands boekingsplatform voor toegangstickets voor musea, shows en attracties, heeft een investering gekregen van 20 miljoen euro. Dat maakte Tiqets maandag bekend.
De groep investeerders wordt aangevoerd door HPE Growth Capital, dat vorig jaar ook al 15 miljoen euro in de startup pompte.
Tiqets is opgericht in 2014. Met het platform kunnen bezoekers kaartjes voor musea, voorstellingen of sportwedstrijden kopen in een stad die ze niet kennen. Dat kan via de website en via een app. De populairste tickets in Amsterdam zijn die voor het Van Gogh Museum, het Rijksmuseum en de Heineken Experience.
Volgens het bedrijf zijn inmiddels 7 miljoen kaartjes via de dienst gekocht. In augustus 2018 hebben een half miljoen mensen geboekt via Tiqets.
“De groei van Tiqets is bewonderenswaardig. Door de focus op de kwaliteit van het product zijn ze in staat om zeer snel op te schalen met een beperkte behoefte aan groeikapitaal”, zegt Simon Breakwell, mede-oprichter van reissite Expedia en voorzitter van de Raad van Commissarissen van Tiqets.
Volgens CEO Luuc Elzinga heeft Tiqets veel geïnvesteerd in technologie de laatste jaren. "En die investering betaalt zich nu terug. En we blijven innoveren om onze ‘mobiele experience’ te verbeteren, want maar liefst 70 procent van onze klanten boekt op mobiel."
Met de investering van 20 miljoen euro wil Tiqets de technologie verder ontwikkelen en uitbreiden naar nog meer steden om de positie van marktleider te verstevigen.
Het bedrijf heeft kantoren in Amsterdam, Philadelphia, Bangkok, Parijs, Londen, Barcelona, Rome en Wenen.