- Presentatieprofessionals Farah Nobbe en Natalie Mieras stellen op Adformatie dat je door gebruik te maken van een simpele verteltruc je publiek beter kan boeien.
- In plaats van toehoorders te overladen met droge feiten, kun je beter gebruik maken van een beeldende anekdote.
- Een anekdote helpt om de kern van je boodschap te laten landen.
- Lees ook: Dit advies krijgen gespannen sprekers op de beroemde TED-conferenties om hun zenuwen de baas te zijn – het werkt vast ook bij jou
Een publiek boeien is niet iedereen gegeven. Of zijn er soms simpele trucs die je kunt toepassen om beter voor de dag te komen?
Presentatieprofessionals Farah Nobbe en Natalie Mieras noemen een simpele vertelvorm die je kunt gebruiken om ervoor te zorgen dat je publiek de boodschap van jouw presentatie veel beter bijblijft. Die ene collega die bij de koffieautomaat altijd zo lekker vertelt, gebruikt waarschijnlijk – bewust of onbewust – ook deze manier om een publiek te boeien.
In plaats van een droge boodschap op een slide te kalken, kun je het beste gebruik maken van een persoonlijke anekdote. In een gastblog voor Adformatie geven Nobbe en Mieras voorbeelden en tips over hoe je een anekdote kunt inzetten om een parrallel te schetsen met je boodschap.