Salvatore Ferragamo is een Italiaans familiebedrijf en heeft een handvol
winkels in ons land, waarvan een te vinden is in de PC Hooftstraat in
Amsterdam. De samenwerking ligt niet echt voor de hand. Timex heeft altijd
zelf een stoer imago gekweekt, eerder dan luxe en mooi. Ferragamo staat wat
dat betreft aan de andere kant van het spectrum: het modehuis propageert
schoonheid en exclusiviteit.
Een onverwacht koppel dus. The Wall Street Journal meent dat het
Italiaanse modehuis er een winstmaker bij wil hebben, zodat investeerders
sneller toehappen. Ferragamo denkt er namelijk aan om naar de beurs te gaan.
Timex heeft niets te verliezen. De samenwerking met Versace en Valentino is
tot nu toe succesvol. Die horloges liggen in een prijsklasse vanaf
vijfduizend tot meer dan 50 duizend dollar per stuk.
De naam Timex verschijnt overigens nergens op de Italiaanse horloges. De hippe
rijken worden dus niet meteen geassocieerd met het ruige imago van de
horlogefabrikant.
Wat we kunnen verwachten? Bekijk de Dv One, een van de collecties die
Timex maakte voor Versace.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl