- Video-app TikTok blijft in populariteit groeien, blijkt uit een nieuw onderzoek.
- De app verdubbelde dit jaar zijn advertentie-inkomsten en zal naar verwachting ook in 2023 een goed jaar kennen.
- Nieuw onderzoek van The New Consumer en Coefficient Capital laat de razendsnelle opkomst van TikTok in de socialmediawereld zien.
- Lees ook: TikTok krijgt alle aandacht, maar tieners in de VS besteden meer tijd op YouTube, blijkt uit onderzoek
Video-app TikTok stoot concurrenten van de troon als belangrijkste mediaplatform voor Gen Z, zo blijkt uit een nieuw onderzoek van The New Consumer en Coefficient Capital.
Het aantal gebruikers van TikTok is de afgelopen jaren in razend tempo gegroeid. Vooral tijdens de coronapandemie kreeg het platform er miljoenen gebruikers bij die op zoek waren naar vermaak door de Covid-restricties.
De populariteit van het platform heeft geleid tot een boom aan TikTok-influencers, van wie velen nu jaarlijks honderdduizenden euro’s verdienen via marketingdeals en samenwerkingen met grote merken.