- Video-app TikTok heeft een team dat zich richt op creators die ‘sterren’ zijn in het verkopen van producten.
- Het Star Creator-team ondersteunt deze influencers met tips en koppelt ze aan merken.
- Influencer-verkopers hebben merken in China voor miljarden aan omzet bezorgd.
- Lees ook: TikTok-baas ontkent gegevens van gebruikers te delen met de China
De razend populaire video-app TikTok heeft een nieuw type influencer op de radar: de ‘Shop Star’. Het socialmediaplatform wil populaire influencers steunen, omdat die van nature een uniek verkooptalent bezitten. Een talent dat mooi van pas komt in de TikTok Shop.
Het zogeheten ‘Star Creator Team’ heeft vacatures openstaan in de VS en in het Verenigd Koninkrijk, onder andere voor een ‘Star Creator Manager’ en een teamleider op het gebied van fashion.
Wat is een Shop Star?
TikTok biedt succesvolle creators een directe communicatielijn met zijn interne team. Influencers krijgen dan strategische tips over het maken van verkoopvideo’s en worden door middel van een match making-service aan merken gekoppeld voor samples en kortingsacties.
Remy Beaumont, die het TikTok Shop-partnerbureau Gen Z Media oprichtte, vertelt Business Insider dat sommige van zijn Shop Star-klanten informatie ontvangen over bestverkopende producten en buitenkansjes via een groepchat op Lark, een berichtenplatform van van moederbedrijf ByteDance dat vergelijkbaar is met Slack.