- De Airlander 10 van Hybrid Air Vehicles is onlangs uitgegroeid tot meme.
- Maar de Airlander, met de toepasselijke bijnaam ‘The Flying Bum’, heeft meer te bieden dan enkel mooie rondingen.
- In 2025 zou het luchtschip 100 passagiers van de ene grote stad naar de andere kunnen vervoeren.
Neem een kijkje aan boord van ‘The Flying Bum’
Neem een kijkje aan boord van ‘The Flying Bum’
-
De Airlander 10 groeide onlangs uit tot meme nadat een gebruiker een foto van het luchtschip met zijn sensuele uiterlijk de wereld in tweette.
-
Maar het luchtschip, met de toepasselijke bijnaam ‘The Flying Bum’, heeft meer te bieden dan enkel mooie rondingen.
Bron: Vice
-
In 2025 zal het hybride luchtschip tot 100 passagiers tegelijk tussen steden vervoeren tegen 10 procent van de uitstoot van een traditioneel vliegtuig, aldus producent Hybrid Air Vehicles (HAV).
Bron: Hybrid Air Vehicles
-
Tegen 2030 hoopt het bedrijf een elektrische Airlander te hebben.
Bron: Hybrid Air Vehicles
-
Benieuwd hoe een vlucht aan boord van de Airlander 10 zal zijn?
-
Vliegen in een Airlander 10 zal meer lijken op een veerboot dan een vliegtuig. Vandaar de eigen bijnaam “snelle veerboot”, aldus HAV.
-
En in tegenstelling tot een traditioneel vliegtuig zal een rit in een Airlander 10 stiller en ruimer, met meer lichtinval van buiten.
-
De Airlander zal enorme ramen hebben voor een panoramisch uitzicht.
-
Het vliegtuig heeft ook een kombuis, een toilet, een bar, in-flightentertainment en wifi aan boord.
-
Het nadeel? Reizen per vliegtuig is sneller dan een vlucht aan boord van de Airlander 10, zoals blijkt uit deze tabel.
-
Wel is er bij deze tijden al rekening gehouden met de wachttijden van het inchecken, de securitycontroles en het in- en uitstappen.
-
Deze extra tijd voegt respectievelijk 95 en 80 minuten toe aan het reizen met een vliegtuig en met de Airlander.
-
Maar volgens HAV draait het bij hun potentiële klanten niet om snelheid.
Bron: Hybrid Air Vehicles
-
En in tegenstelling tot een vliegtuig zal de Airlander 10 niet afhankelijk zijn van luchthaventerminals of traditionele infrastructuur.
-
Het luchtschip kan in plaats daarvan opstijgen vanaf en landen op een open vlakte met behulp van zijn eigen terminals, waardoor de Airlander 10 meer afgelegen plaatsen kan bereiken.
-
Wanneer de Airlander wordt gebruikt voor regionaal passagiersvervoer zal hij een bereik hebben van ongeveer 750 km en een snelheid halen van zo’n 130 km/u.
Bron: Hybrid Air Vehicles
-
De Airlander, die bijna 100 meter lang is, is bekroond tot ’s werelds grootste luchtvaartuig en is bestand tegen zowel ijzel als bliksem.
Bron: Insider
-
Naast intercityvervoer kan de Airlander 10 ook worden gebruikt voor privéreizen van maximaal drie dagen, logistiek transport, dataverzameling, communicatie en militaire inlichtingen.
Bron: Hybrid Air Vehicles
-
-
Het bedrijf verwacht die tegen 2025 te kunnen vullen met passagiers.
1
/ 20