- Tesla bracht in oktober iets nieuws op de Amerikaanse markt: CyberBeer, een gelimiteerde set van twee flessen bier voor 150 dollar.
- Sommige Tesla-fans die de set kochten, zeggen dat het naar ‘hot garbage’ smaakt en delen foto’s van flessen die zijn afgesloten met roestige doppen.
- Dat kopers zoveel kritiek uiten op een exclusief product van Tesla, is opmerkelijk.
- Lees ook: De Tesla Cybertruck heeft een optionele ‘Beast Mode’ en kogelvrije ramen die niet open kunnen, aldus Elon Musk
Sommige fans van Tesla zijn niet bepaald blij met het nieuwe CyberBeer dat de autofabrikant van Elon Musk in oktober op de markt bracht in de Verenigde Staten.
Op X, het socialemediaplatform van Musk dat voorheen Twitter heette, steken ze hun meningen niet onder stoelen of banken. “Tesla CyberBeer is ‘hot garbage'”, schrijft een gebruiker. “Niet alleen is de dop VERROEST, ook is het bier vies.”
“Waarom lijkt de Tesla CyberBeer op iets waar ik alcoholvergiftiging van krijg?”, vroeg Jeremy Judkins zich af op X.
Voor 150 dollar krijg je twee CyberBeers (van elk 325 milliliter) en twee speciaal gevormde keramische drinkbekers genaamd CyberSteins.
De autofabrikant omschrijft het bier als een "Helles Lager" dat is gebrouwen met twee verschillende hopsoorten en smaaktonen heeft van kruiden, thee en citrus. De twee matzwarte drinkbekers lijken qua design op de Cybertruck van Tesla.
Volgens de website van de fabrikant van elektrische auto's is de set al uitverkocht, maar het bedrijf laat vooralsnog niet weten hoeveel exemplaren het heeft verkocht.
Kritiek op CyberBeer van Tesla is opmerkelijk
Hoewel het vrij normaal is dat Tesla's exclusieve producten binnen enkele dagen of weken uitverkocht zijn, is de kritiek die het op de CyberBeer krijgt wél een uitzondering.
Het GigaBier, dat Tesla in april verkocht, werd voornamelijk positief ontvangen door kopers op social media. Dit was ook een bier in een Cybertruck-achtige fles, maar dan in de stijl van een pils.
Destijds verschenen op X meerdere positieve posts van mensen die met vrienden van het bier genoten en zeiden dat het best lekker was, natuurlijk voorzien van de gebruikelijke foto van een fles GigaBier op de motorkap van een Tesla.
Maar Tesla houdt zich niet alleen bezig met bier, het produceerde ook sterke drank. In 2020 bracht het een tequila uit in een fles die eruit zag als een bliksemschicht. Hij kostte 250 dollar en was binnen enkele uren uitverkocht.
Toen Tesla de tequila in 2021 nogmaals uitbracht, was het wederom vrijwel gelijk uitverkocht. Op dit moment verkoopt Tesla dezelfde fles, maar dan leeg voor 150 euro in de Nederlandse webshop.
Zelfs alle 30.000 flessen van Elon Musks parfum Burnt Hair waren binnen enkele dagen uitverkocht. En het regende geen klachten, zoals nu het geval is met de CyberBeer.
'CyberBeer is een verzamelobject'
"Tesla maakt altijd unieke producten. Geen enkele andere autofabrikant brengt soortgelijke dingen uit", zei Judkins via een direct message op X tegen Insider. Volgens hem voelde het uitpakken van de CyberBeer "premium" en maakten de twee CyberSteins het iets makkelijker om "de prijs van 150 dollar te accepteren".
Maar toen hij de verpakkingen opende, had een van de flessen roest op de dop. Ook vindt hij het bier "ondermaats".
Maar Judkins plaatst er wel een kanttekening bij. Volgens hem zullen er maar weinig mensen zijn die CyberBeer kopen met de intentie om het te drinken. "Voor 150 dollar verwacht ik dat mensen dit zullen zien als een verzamelobject en niet van plan zijn om het ooit te openen."