Dat maakte de CA dinsdag bekend.

Verkoop
Tele2 heeft volgens de autoriteit niet juist gehandeld bij de telefonische
verkoop van abonnementen voor het vaste net aan mensen die hun gesprekken al
via Tele2 lieten lopen.

Dat zou zijn gebeurd in 2007 en 2008, door externe callcenters die op grote
schaal klanten benaderden. De CA ontving daar klachten over, onder andere
via ConsuWijzer.

Onduidelijk
Aan het begin van het gesprek zou niet duidelijk zijn gemaakt dat het ging om
de verkoop van abonnementen voor het vaste net, klanten werden niet
voldoende of tijdig ingelicht over de daarbij behorende kosten, de duur van
de overeenkomst en de bedenktijd. Die werd ook niet vermeld in de
bevestigingsbrief, hoewel dat wel moet.

Bezwaar Tele2
Tele2 gaat bezwaar aantekenen tegen de boete. Het bedrijf zegt zich niet te
herkennen in wat de Consumentenautoriteit aanwijst als schade voor de
consument.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl