Pakkenmerk Suitsupply is in één dag 12.000 Instagramvolgers lichter.
Woensdag werd een nieuwe campagneposter gelanceerd waarop twee zoenende mannen staan. Het aantal volgers daalde sindsdien van 368.000 naar 356.000.
Het gaat om een wereldwijde campagne. Foto’s komen te hangen in 22 landen.
Een greep uit de reacties op twitter:
There is no left dogma, it's just people kissing, get over it. Funny that you still spent time on reviewing the suits, sooo gay.
— Laurens van der Klis (@LaurensvanderKl) 22 februari 2018
Door de campagne krijgt het account er ook volgers bij, dus waarschijnlijk is het aantal ontvolgers zelfs groter dan 12.000.
"Dat mensen zo schrikken, bewijst dat het relevant is om het te laten zien", zegt oprichter Fokke de Jong erover tegen NOS. Tegelijk gebruikt Suitsupply provocatie vaker in campagnes. Eerder raakten ze in opspraak vanwege posters met halfnaakte vrouwen, vooroverbuigend voor een man in pak.
De suggestie van NRC dat het bedrijf pakken probeert te verkopen over de rug van homo-emancipatie, doet hij af als “onzin”. De Jong: “Als je iets maatschappelijk aanstipt in reclame, betekent dat nog niet dat je er misbruik van maakt”, zegt hij in het NRC.
In Nederland hangen de posters vanaf volgende week in de bushokjes.