Startup Seepje heeft twee investeerders bereid gevonden om 1 miljoen euro aan groeifinanciering in het bedrijf te steken.
Het bedrijf dat bekend is van onder meer een natuurlijk wasmiddel uit schillen van een Nepalese boom, wil verder uitbreiden in Europa.
Seepje is sinds 2017 onder meer verkrijgbaar bij Albert Heijn.
Startup Seepje heeft twee investeerders bereid gevonden 1 miljoen euro in het bedrijf te steken voor verdere uitbreiding in Europa. Sinds begin deze week zijn de producten van Seepje ook verkrijgbaar bij de Duitse drogisterijketen DM en de Belgische buurtsuper OKay.
Seepje maakte de investering van DOEN Participaties en Fair Capital Parnters donderdag bekend.
“DOEN Participaties is al sinds 2015 betrokken bij Seepje als eerste financier. Inmiddels is het merk wereldwijd een lichtend voorbeeld voor de was- en reinigingsproductensector”, zegt Michelle de Rijk van DOEN Participaties in een verklaring.
Seepje produceert natuurlijke wasmiddelen en werd in 2013 opgericht door ondernemers Jasper Gabriëlse en Melvin Loggies.
Gabriëlse en Loggies zagen op tv een Nepalese vrouw kleding wassen met een natuurlijke zeep, de schillen van de Sapindus Mukorossi, een boom die ook wel bekendstaat als de zeepnotenboom. Het idee voor Seepje was geboren: een wasmiddel op basis van natuurlijke grondstoffen.
In 2018 zette Seepje 1,8 miljoen euro om en verkocht het bedrijf meer dan 500.000 producten, zo blijkt uit het jaarverslag over 2018. Een jaar eerder lag de omzet op een kleine 6 ton en verkocht Seepje iets meer dan 100.000 producten.
Afgelopen jaar is de omzet gegroeid naar 2,1 miljoen euro en verkocht het bedrijf 670 duizend producten (wasmiddelen, allesreinigers, afwasmiddelen, wasverzachters en handzepen). Ten opzichte van 2018 is de omzet zo'n 17 procent gestegen.
Voor 2020 verwacht Seepje meer dan 1 miljoen producten te verkopen
Seepje is sinds begin 2017 onder meer verkrijgbaar bij Albert Heijn en sprak afgelopen jaar tegenover Business Insider de ambitie uit om fors te groeien in Europa. “Ons droomscenario is het meest impactvolle en inspirerende was- en poetsmerk van Europa worden. Natuurlijk heeft schaal met die impact te maken, maar het gaat er ook om dat je per product impact maakt", zei mede-oprichter Jasper Gabriëlse.