In de eerste zes maanden heeft Sligro een omzet geboekt van 1,08 miljard euro.
Dat is 12,3 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar toen de omzet
960 miljoen euro bedroeg.

De nettowinst is uitgekomen op 28,5 miljoen euro, ook hoger dan de 25,6
miljoen euro een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat bedroeg 41 miljoen euro,
1,8 miljoen euro meer dan vorig jaar.

De resultaten blijven achter bij de verwachting van analisten. Zij
rekenden op betere resultaten, maar waren met name geïnteresseerd in de
vooruitzichten. Sligro gaf geen concrete verwachting voor de rest van het
jaar af.

Foodservice, de groothandelstak, boerde de eerste zes maanden goed. Dankzij
nieuwe afnemers, hogere bestedingen en een uitbreiding van het
vestigingennetwerk groeide de omzet, exclusief overnames, met 9,2 procent
naar 699 miljoen euro. Foodretail, de supermarktdivisie, droeg 379 miljoen
euro aan de omzet bij.

Voor de groothandelsdivisie verwacht het bedrijf minder autonome groei
in de tweede helft van het jaar in vergelijking met de eerste zes maanden.
Wel rekent Sligro erop dat deze divisie het beter zal doen dan de markt in
het algemeen. Sligro verwacht dat de groothandelstak door efficiënter te
werken bij de bezorging ook het bedrijfsresultaat verder kan verbeteren.

Voor de supermarkten van Sligro, de EM-Té en Golff-winkels, is "nog
veel verbeterpotentieel", aldus Sligro. Het bedrijf is bezig voormalige
Edah-winkels te integreren in hun eigen formules. "Er lopen diverse
programma's om de omzet en marge verder omhoog en de kosten verder omlaag te
brengen", aldus het bedrijf.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl