Mediaconcern Sanoma neemt de online platformen voor geldterugacties Scoupy en Kortingisleuk.nl over. Ze gaan samen verder onder de naam Scoupy.
Dat maakte het moederbedrijf van onder meer Nu.nl, SBS, Donald Duck en Libelle woensdag bekend.
Sanoma wil de enorme hoeveelheid aan beschikbare consumentendata van Scoupy en Kortingisleuk.nl inzetten en koppelen aan onderzoek naar consumentengedrag, merkvoorkeuren en aankooppatronen. Die informatie kan vervolgens worden gebruikt voor gepersonaliseerde marketingcampagnes.
“Het is zeer interessant om te weten welke consument interesse heeft in welke producten”, zegt SBS-topman Peter de Mönnink. “Met deze informatie kunnen we, binnen de daarvoor geldende wettelijke kaders, deze kopers in de toekomst persoonlijk en uiterst relevant informeren over acties en aanbiedingen van onze adverteerders.”
Sanoma had overigens al een minderheidsbelang in Scoupy. Dat is nu uitgebreid tot een meerderheidsbelang. Er zijn geen verdere financiële details naar buiten gebracht.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl