- CEO Sam Altman van startup OpenAI gruwt van de naam ChatGPT en zegt dat geen enkele marketeer er ooit voor zou kiezen.
- “Het is een verschrikkelijke naam, maar waarschijnlijk te wijdverspreid om nog te veranderen”, zei Altman in een podcast.
- ChatGPT had binnen twee maanden na de lancering in november 2022 al meer dan 100 miljoen gebruikers.
- Lees ook: 3 freelancers leggen uit hoe ze AI gebruiken om tijd te besparen en meer geld te verdienen
De populaire AI-bot ChatGPT mag dan in korte tijd een hele bekende naam zijn geworden, maar dat betekent niet dat CEO Sam Altman van softwarestartup OpenAI van de naam houdt.
“Het is een verschrikkelijke naam, maar waarschijnlijk te wijdverspreid om nog te veranderen”, zei Altman onlangs in de podcast van de Amerikaanse tv-presentator Trevor Noah.
De chatbot die werkt op basis van artificial intelligence is iets meer dan een jaar oud en werd gelanceerd in november 2022. De lancering van ChatGPT werd intern beschreven als “low-key“. Sommige werknemers van OpenAI waren er niet eens van op de hoogte. Maar in januari dit jaar had de gratis AI-bot al zo’n 100 miljoen actieve gebruikers.
Inmiddels is de naam ChatGPT niet meer weg te denken. “Geen enkele marketeer zou ooit de naam ChatGPT gekozen hebben, maar we zitten er waarschijnlijk aan vast”, zei Altman tegen presentator Noah. “En dat is misschien ook wel gewoon prima.”
Want door een positieve bril bekeken klinkt "ChatGPT" in elk geval beter dan de eerdere werktitel "Chat With GPT-3.5".