Tot de eerste beoogde bestemmingen horen Amsterdam, Berlijn, München en
Parijs, zo meldt het bedrijf op haar website. In 2014 zouden Londen
(Southend) en Kopenhagen moeten volgen. De focus ligt op zakelijke reizigers.
Maastricht Airlines B.V. heeft Weert als vestigingsplaats en is opgericht door
Hamid Kerboua, die eerder aan de wieg stond van Denim Air en Amsterdam
Airlines. Een team rond Kerboua bestaat uit ‘luchtvaartprofessionals met
meer dan 100 jaar gezamenlijke luchtvaartervaring’.
Fokker 50’s
De maatschappij wil naar eigen zeggen gaan vliegen met Fokker 50’s. Eind 2014
zou het aantal toestellen gegroeid moeten zijn tot zes. Om de vliegoperaties
op te kunnen starten zegt Maastricht Airlines op zoek te zijn naar
personeel. Er is behoefte aan cabinepersoneel en piloten om de vloot te
bemannen.
“Wij zullen in 2013 gaan vliegen vanaf Maastricht Aachen Airport en de hele
regio voorzien van lijnvluchten naar Amsterdam Schiphol en andere
belangrijke Europese bestemmingen”, zo staat te lezen op de eenvoudige
website van de carrier. Door middel van samenwerking met andere
luchtvaartmaatschappijen zegt Maastricht Airlines verbindingen naar meer
bestemmingen mogelijk te willen maken.
Plannen voor het opzetten van een regionale luchtvaartmaatschappijen die gaat
vliegen vanaf Maastricht Aachen Airport zijn er al langer, met name sinds
KLM de binnenlandse route Amsterdam-Maastricht staakte. Eerder dit jaar
strandde nog een initiatief onder de naam Wings of Maastricht, dat onder
meer een route naar Schiphol op het oog had.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl