Kassabondeals.nl verschaft gratis rollen met kassabonnen aan winkeliers – mits die er geen bezwaar tegen hebben dat op die rollen reclame staat.

Voor te koop staande huizen bijvoorbeeld, of voor kortingsacties van andere bedrijven. Tot nu toe doen twintig supermarkten mee, schrijft Sprout, en nog eens zestig supermarkten staan klaar.

Amerikaans concept

Kassabondeals is een idee van Bart Cornelisse, die het idee opdeed in de Verenigde Staten. Daar bestaat het concept al vijfentwintig jaar, zij het in een iets andere vorm. Daar delen soms wel tientallen ondernemers een rol: Cornelisse wil iets flexibeler zijn.

Twee voorbeelden dat deze vorm van reclame niet hoeft te bijten: Van Leeuwen Makelaardij in Nieuwerkerk aan de IJssel brengt via een lokaal filiaal van C1000 te koop staande huizen aan de man. In Eibergen adverteerde de plaatselijke Hema op Jumbo-kassabonnen met een kortingsactie, wat 900 klanten in twee weken opleverde.

Creatief blijven

“Je moet creatief blijven”, zegt makelaar Ewoud Krens van Van Leeuwen Makelaardij. Iedere maand maakt zijn bedrijf een selectie uit het woningaanbod, dat op de bonnen verschijnt.

Cornelisse wil uitbreiden naar bakkers, groentewinkels en bibliotheken. Cornelisse: "Het is een voordelig medium. Normaal gesproken ben je ook geld kwijt voor de distributie - nu heb je een legertje aan kassamedewerkers die voor je werken."

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl