Ferdinand Dudenhöffer, directeur van het Center Automotive Research (CAR), zei
tegen het Duitse Automobilwoche dat de kortingen zo oplopen tot meer dan 25
procent.

Volgens een onderzoek van Automobilwoche was het aandeel in de verkopen van
auto’s die door de merken zelf op kenteken zijn geze in Duitsland in de
maanden juni tot en met augustus liefst 52,6 procent bij Chevrolet.

Bij Hyundai bedroeg het 43,7 procent, bij Citroën iets boven de 40 procent en
bij Fiat 39,2 procent. Volgens Dudenhöffer heeft een auto-importeur voor
eigen gebruik genoeg aan tien tot 15 procent, Duitse fabrikanten komen met
20 procent uit.

Tot nu zijn al meer dan 300.000 auto’s meer door de automerken zelf in
Duitsland op kenteken gezet dan vorig jaar. Volgens de CAR-directeur kunnen
de verkoopcijfers daarmee wel tijdelijk worden ‘opgepoetst’, maar het is
kostbaar en tast op langere termijn de marktpositie juist aan.

Meer autonieuws op Carros.nl

Lees ook:

Auto importeren: wanneer loont het?

Z24 Tools: Auto van de zaak of in privé?

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl