De kloof is zo groot dat de uitgever de interne winst- en omzetdoelen voor
Hyves in 2012 nu al heeft afgeschreven, melden betrokkenen woensdag aan het
Financieele Dagblad (FD).

TMG bekijkt hoeveel lager de lat moet worden gelegd voor de dochter, die een
jaar geleden is ingelijfd voor 43 miljoen euro. Het bedrijf kwam woensdag
voorbeurs met een strategie-update naar buiten.

Overnames
Ondanks te tegenvallende prestaties van Hyves wil de Telegraaf Media Groep
zwaar inzetten op online activiteiten. Het concern gaat op overnamepad en
heeft daar 300 miljoen euro voor uitgetrokken.

Als gevolg van een kostenbesparingsprogramma gaan de komende jaren 350 banen
verloren bij het gehele bedrijf. Dagblad De Telegraaf gaat regionale
katernen toevoegen aan de krant.

TMG denkt met de nieuwe aanpak de komende 5 jaar bijna een verdubbeling van de
omzet en de winst te kunnen realiseren. Van de omzet moet dan circa twee
derde uit andere media dan ‘print’ afkomstig zijn. Topman Herman van
Campenhout liet weten ,,met kracht” in te zetten op de kansen die de sterk
groeiende online markt biedt.

Daarnaast blijft de krant veel moeite doen om abonnees vast te houden.

Met het onderdeel Keesing Media Groep wil TMG inzetten op internationale
groei. KMG is al marktleider in Nederland, België en Denemarken. Binnenkort
neemt Keesing de Franse uitgeverij van puzzelbladen MegaStar Groupe over,
waarmee ze ook in dat land marktleider wordt.

Lees ook

Kan Hyves opmars Facebook stuiten?

Telegraaf Media Groep somber over winst

Hyves kostte TMG 53 miljoen euro

Kosten drukken resultaat TMG

Hyves: de ondernemerslessen van Raymond Spanjar

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl