Het betreft de 911 GT3 R Hybrid, waarmee Porsche eerst wat ervaring wil opdoen
in de racerij.
De hybride-racer steekt behoorlijk complex in elkaar. Op de plaats van de
passagiersstoel is een vliegwiel gemonteerd dat onder meer de remenergie
‘opvangt’ en een rotatiesnelheid kan bereiken tot 40.000 tpm.
De energie die hiermee wordt gewonnen kan door middel van een druk op de knop
op het stuurwiel kortstondig (6 tot 8 seconden) aan twee elektromotoren
worden geleverd. Dat levert een boost op van zo’n 160 pk. Het systeem is min
of meer vergelijkbaar met KERS uit de Formule 1.
Nürburgring
Behalve beide elektromotoren die kortstondig de voorwielen aandrijven, hangt
achter de achteras natuurlijk ook nog een 4,0 liter zescilinderboxer, goed
voor 480 pk. Het moge duidelijk zijn, met deze 911 GT3 R Hybrid valt niet te
spotten. Op 15 mei komt de hybride 911 voor het eerst in actie tijdens de 24
uur van de Nürburgring.
Meer autonieuws op Carros.nl
Lees ook:
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl