Inmiddels weet ze wel een en ander over ondernemen. Piera Gelardi startte twaalf jaar geleden Refinery29: een online magazine dat zich focust op millennial-vrouwen.
Een startup die al snel werd uitgeroepen tot het snelstgroeiende mediabedrijf van de Verenigde Staten, met vandaag de dag een miljoenenomzet en 400 mensen in dienst.
Ook zij begon klein. Samen met haar drie mede-oprichters en .5000 dollar op de bank begonnen ze de website vanuit een klein appartement. Refinery29 plaatste op dat moment één artikel per week. Inmiddels heeft het mediabedrijf kantoren in Los Angeles, Londen, New York en Berlijn.
Volgens de site Recode trekt de website maandelijks 27 miljoen unieke bezoekers en wordt de waarde van het bedrijf geschat op 500 miljoen dollar (omgerekend zo’n 446 miljoen euro).
Business Insider sprak met de onderneemster tijdens haar bezoek aan tech-evenement The Next Web. Dit is haar advies aan jonge honden die hun eigen bedrijf willen beginnen:
"Als je je eigen bedrijf wil beginnen, weet dat het... Tja, ik wil geen mensen bang maken, maar weet dat het draait om 'persistence is a virtue' (volharding is een deugd). Een bedrijf beginnen vraagt een hoop doorzettingsvermogen, een goed plan en standvastigheid om het te laten voortbestaan en te laten groeien. Het is zó belangrijk om je daar vooraf bewust van te zijn."
"Ik denk dat het belangrijk is om een - en nu ga ik een techterm gebruiken - minimum viable product (een vroege, uitgeklede versie van een product, waarmee bepaald wordt of dat product rendabel is, red.) te hebben. Loop niet te veel op de zaken vooruit. Het is goed om een langetermijnvisie te hebben, maar wat is de eerste stap die je moet zetten om daar te komen? Wat kun je de komende maanden of het komende jaar lanceren wat daarna kan uitgroeien in de richting die jij wilt?"
"Voordat ik met Refinery29 startte, wilde ik samen met een paar vrienden een kunstmagazine beginnen. We hadden een grootse plannen, maar kregen het maar niet van de grond. Als we kleiner waren begonnen, hadden we in de loop van de tijd het bedrijf uit kunnen bouwen. Het moeilijkste deel van ondernemen is het beginnen."
"Een product lanceren is het topje van de ijsberg, daarna begint het pas echt. Heb je zojuist iets gelanceerd? Top, dan heb je een lichtschakelaar omgezet. Je weet hoe de machine werkt, maar wat gebeurt er de dag daarna?"
"Houd je ogen open om te zien waar er een gat in de markt is. Dat heeft ons ook geholpen. Wij zagen met Refinery29 dat er een kans was in de manier waarop vrouwen werden aangesproken en vertegenwoordigd. Wij zijn het anders gaan doen en kregen zo het vertrouwen van miljoenen vrouwen. Vrijwel simultaan werkten we in een nieuwe industrie waar we ook nog eens konden innoveren."