- De eerste grote reclamecampagne van online supermarkt Picnic mist scherpte, vindt een panel van marketing- en mediaplatform Adformatie.
- De campagne draait om het kleine wagentje van Picnic, dat panelleden schattig vinden.
- De grootste bezwaar: de reclame is te braaf.
- Lees ook: Reclame vanuit de ruimte: zo kunnen bedrijven advertenties projecteren aan het firmament
De nieuwe marketingcampagne van online supermarkt Picnic is wat braafjes voor een uitdager van de gevestigde orde in het supermarktlandschap, stellen marketingbaas Mariëlle Krouwel van NN Group en Willem-Albert Bol van mediabureau Abovo Maxlead, die samen optreden als panel dat regelmatig reclamecampagnes beoordeelt op Adformatie.
Bol snapt de keuze om het iconische Picnic-bezorgwagentje centraal te stellen, want dat heeft volgens hem een flinke “knuffelfactor”. De grootste bezwaar? “Het is heel netjes en prima gemaakt… maar mij raakt het niet.” Krouwel is het daar mee eens: “Het wagentje is sympathiek en braaf tegelijk.”
De vraag is of de reclamecampagne van Picnic voldoende prikkelt om meer mensen over te halen bestellingen te doen bij de online supermarkt.