De Citroën DS5 Hybrid4 en de Peugeots 3008 en 508 Hybrid4 komen ook volgend
jaar nog in aanmerking voor 14 procent fiscale bijtelling. Het verbruik en
de CO2-uitstoot van deze hybrides kon namelijk worden verlaagd.

Daarmee voldoen de genoemde auto’s net aan de limiet die op 1 januari van 91
naar 88 gram/km wordt teruggebracht. Ze stoten dan namelijk precies 88
gram/km aan CO2 uit in de officiële NEDC-meting.

De Citroën DS5 Hybrid4 en de Peugeot 508 Hybrid4 en 3008 Hybrid4 maken alle
drie gebruik van dezelfde hybride aandrijflijn. Een 163 pk sterke tweeliter
dieselmotor drijft daarbij de voorwielen aan, terwijl een 37 pk elektromotor
de achterwielen voor zijn rekening neemt. Het totale vermogen bedraagt 200
pk.

De bestuurder kan met een draaiknop op de middentunnel zelf een rijstand
selecteren. In de stand AUTO, kiest de hybride geheel zelfstandig wat het
beste is voor een laag verbruik. Bij SPORT is er maximaal vermogen uit beide
motoren en 4WD zorgt voor zowel aangedreven voor- als achterwielen. Kies je
voor ZEV dan kun je een korte afstand volledig elektrisch rijden.

Meer autonieuws op Carros.nl

Lees ook:

Z24 Tools: Rekentool
auto van de zaak of in privé

Lease auto: dit zijn de populairste modellen

Grote automerken: liever plug-in hybride dan elektrisch

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl