- Winkels als IKEA en Intratuin verwachten de drukte in het paasweekend aan te kunnen, ondanks het personeelstekort.
- Ook supermarkten houden rekening met drukte, zeggen Albert Heijn en Jumbo.
- Een woordvoerster van Albert Heijn verwacht dat consumenten eieren niet laten liggen vanwege de gestegen prijzen.
- Lees ook: Paaseitjes zoeken: volwassenen duwden kinderen opzij in Amerikaans shoppingcentrum om als eerste eitjes te scoren
Winkels als IKEA en Intratuin verwachten de drukte in het paasweekend aan te kunnen, ondanks het personeelstekort. Woonwarenhuis IKEA, een van de winkels die op tweede paasdag vaker wordt bezocht dan op andere dagen, verwacht overal genoeg personeel in te kunnen zetten. “Ze zijn gewend om tijdens Pasen grote groepen mensen te ontvangen”, zegt een woordvoerder.
Ondernemers en medewerkers van Intratuin zijn volgens directeur Peter Paul Kleinbussink “erg goed voorbereid” op een paasweekend dat naar verwachting drukker wordt dan normale weekenden. “Vooral gezien het het perfecte weer om in de tuin te werken”, zegt hij over de weersverwachting. Volgens hem zijn er genoeg planten in de tuincentra aanwezig.
‘Maximale bezetting’
Ook supermarkten houden rekening met drukte, zeggen Albert Heijn en Jumbo. Een woordvoerster van Jumbo meldt dat distributiecentra van de super “al geruime tijd” bezig zijn met het plannen van de bevoorrading rond Pasen, waarbij rekening wordt gehouden met een grotere vraag voor zowel paasproducten als dagelijkse boodschappen. “Wij draaien met maximale bezetting. Dat geldt niet alleen voor de winkels, maar ook voor onze distributiecentra en onlineservice.”
Traditiegetrouw worden tijdens Pasen veel eieren gegeten. Die worden volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) duurder. Nederlanders waren in februari ruim 26 procent meer kwijt voor eieren dan een jaar eerder. Een woordvoerster van Albert Heijn verwacht dat consumenten eieren niet laten liggen vanwege de gestegen prijzen. “Eieren zijn met Pasen ieder jaar een veel gekocht product. Ook dit jaar”, zegt ze.