Klanten van ING kunnen zaterdagmiddag niet internetbankieren via de website van de bank. Ook ING-betalingen via betalingssysteem iDeal lopen spaak, zo laat een woordvoerster van ING weten. De oorzaak van de storing is nog onduidelijk.
Klanten kunnen wel inloggen op de website Mijn ING en daar hun saldo controleren, maar overboekingen mislukken. Via de app van ING kunnen klanten wel internetbankieren met hun telefoon.
Volgens de woordvoerster is nog onduidelijk wat de storing veroorzaakt heeft en is ook niet te zeggen wanneer de problemen voorbij zijn.
iDeal-betalingen die via andere banken lopen, slagen wel. Volgens een woordvoerster van Currence, het bedrijf achter iDeal, ligt het probleem dan ook niet bij dat bedrijf. Ze laat weten dat er geen verstoring is in het systeem van iDeal.
In april van dit jaar waren vooral banken regelmatig het slachtoffer van zogenoemde DDoS-aanvallen. Door die cyberaanvallen lagen meerdere keren betalingssystemen plat, al wisten banken de aanvallen ook regelmatig af te slaan. De woordvoerster van ING wist niet of er ook nu sprake was van een cyberaanval.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl