Het Duitse ProSiebenSat1 verkocht de zenders SBS6, Net5 en Veronica en het Veronica Magazine uiteindelijk voor naar schatting ruim 1 miljard euro aan tijdschriftenuitgever Sanoma en de investeringsmaatschappij Talpa van John de Mol. Hun bod was niet veel hoger dan dat van De Persgroep, aldus Van Thillo. De concurrenten kregen de zenders mede omdat Sanoma ook de Belgische SBS-zenders wilde kopen, stelde hij.

De prijs die uiteindelijk voor de Nederlandse zenders werd betaald lag voor De Persgroep ,,boven de pijngrens”, stelde Van Thillo. Hoe hoog het bod van De Persgroep was, wilde hij niet zeggen. Hij gaf wel aan dat het duidelijk hoger was dan 800 miljoen euro. ,,En daar voelden we ons al niet zo prettig bij.”

,,Achteraf gezien was het mooi geweest als het door was gegaan, maar kun je ook zeggen dat het bedrijf is ontsnapt aan een zware financiële last”, concludeerde van Thillo.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl