Van de landelijke betaalde kranten zag alleen Trouw zijn oplage stijgen ten opzichte van de vergelijkbare periode vorig jaar. Ook bij de gratis kranten was sprake van een toename. Onder de regionale dagbladen waren geen stijgers.
Wanneer gekeken wordt naar de betaalde oplage, en de digitale edities worden meegerekend, springen NRC Handelsblad en NRC.Next er juist in positieve zin uit. Bij beide titels is dan sprake van een minieme stijging van de oplage. Opvallend is dat NRC Handelsblad op papier groeit en digitaal juist krimpt.
Digitale oplage
Het Financieele Dagblad zag de totale papieren oplage met ruim 5000 exemplaren (9 procent) dalen. Daar stond wel een bijna net zo grote stijging van de digitale oplage tegenover.
De Telegraaf blijft de grootste van Nederland met een totale oplage van 588.809 exemplaren. Dat zijn er wel bijna 28.000 minder dan in het tweede kwartaal van 2011.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl