- Microsoft heeft nieuwe advertentiemogelijkheden gepresenteerd voor de met AI-software verrijkte zoekmachine Bing.
- Sommige advertenties zullen verschijnen als aanklikbare zinnetjes in de door kunstmatige intelligentie gegenereerde antwoorden op vragen.
- Adverteerders zeggen dat nog niet duidelijk is hoe er gericht geadverteerd kan worden.
- Lees ook: Elon Musk wil naar verluidt alternatief voor ChatGPT ontwikkelen
Microsoft heeft adverteerders een eerste indruk gegeven van hoe advertenties eruit gaan zien in de nieuwe versie van zoekmachine Bing, die verrijkt is met een op artificial intelligence gebaseerde vraagfunctie. Deze werkt met software van het bedrijf OpenAI, dat ook de populaire bot ChatGPT heeft ontworpen. Microsoft wil de hype rond ChatGPT omzetten in een nieuwe stroom van inkomsten voor Bing.
De afgelopen weken heeft Microsoft Advertising over de hele wereld “roadshow”-evenementen en ontmoetingen georganiseerd met adverteerders en reclamebureaus om de nieuwe advertentiemogelijkheden binnen Bing te laten zien, zeggen bronnen binnen de sector tegen Insider.
Het nieuwe Bing moedigt gebruikers aan meer zoekwoorden in te voeren dan bij de traditionele manier van online zoeken.