Hunter Douglas, vooral bekend van Luxaflex, blijft negatief over de Europese markten.

De raambekleder verwacht dat het continent last blijft houden van een “voortdurend uitdagend economisch klimaat”, zo meldde het bedrijf woensdag in een tussentijds handelsbericht.

In de Verenigde Staten, Latijns-Amerika en Azië zal het economisch klimaat juist geleidelijk verbeteren.

Iets meer omzet

Het concern, dat zijn hoofdkantoor in Rotterdam heeft, behaalde in de eerste 9 maanden van het jaar een omzet van circa 1,95 miljard dollar. Dat was in dezelfde periode een jaar geleden nog ruim 1,92 miljard dollar.

Het bedrijfsresultaat steeg naar 115,6 miljoen dollar. Onder de streep hield Hunter Douglas 85,5 miljoen dollar over, tegen 88,7 miljoen dollar een jaar terug.

De omzetstijging van 1,7 procent weerspiegelt 1,3 procent volumetoename, 0,8 procent bijdrage door acquisities en 0,4 procent negatieve wisselkoerseffecten. Het volume steeg in alle geografische gebieden behalve Europa, waar de omzet lager was.

VS en Europa grootste markten

Noord-Amerika vertegenwoordigde 42 procent van de omzet, Europa 38 procent, Latijns-Amerika 10 procent, Azië 7 procent en Australië 3 procent. Raambekledingproducten vertegenwoordigden 82 procent van de omzet en bouwproducten en overige producten 18 procent.

Hunter Douglas behaalde in het derde kwartaal een omzet van 672,6 miljoen dollar en een winst van 25,7 miljoen dollar.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl